fredag 11. oktober 2013

Hekla lyslykter

Så er det blitt høst og mørkt ute. Da er det fint å sitte inne med fyr i peisen og levende lys.
Jeg ble så inspirert av lyslyktene hekla av denne dama, at jeg måtte prøve selv.
Jeg hekla etter oppskrifta på denne bloggen, og brukte to barnemat-glass, litt hvitt bomullsgarn og heklenål nr 3,5.
Jeg har nok vært litt trøtt da jeg laget disse, for den ene har flere omganger enn den andre.. Men de var enkle og hekle og morsomt som et lite prosjekt. Kanskje en god julegaveidè??

2 kommentarer:

  1. Heia! Så fine lykter du har laget! :) :) Artig at jeg har inspirert deg. :) Du insprierer meg slik med all syingen din. Sånn bukse med stjerner på vil jeg gjerne klare å lage. Skal du til Tromsø noe snart? Kanskje vi kunne sydd litt ilag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) ja, du har inspirert meg mer enn èn gang..(Eirik ligger nå på gulvet i stripete sparkebuksa som jeg strikka til Erling, den du sendte delte mønster med meg).
      Bukse er ingen sak å sy. Nå har jeg kjøpt siste syboka "helt spesiell og jubel" (?), så nå gleder jeg meg veldig til å ta fatt på syprosjekter! -må bare finne tid til dette.. :/ Jeg tenkte jeg skulle høre med Cecilie om hun ville ha besøk før jul, hvis hun ikke har eksamener da..kanskje vi møttes en kveld da og sydd :) hvis jeg hadde kjørt selv, så kunne jeg jo til og med tatt med overlock-maskinen, hvis ikke dere har..?

      Slett