tirsdag 19. juni 2012

Fancy pants

Tenkte jeg skulle sy ei bukse med noe annet enn applikasjon. Fant da ut at jeg skulle bruke noe av mine nye jersey-stoffer og prøve meg på lommer i buksene.
Det kunne blitt bra, men jeg har laget lommene alt for små. Derfor ble det med andre ord bare ""pynt" :) men det pynta jo opp da..?!? Link til hvordan en syr enkle lommer finner du på denne bloggen

Og apropo pynt, så prøvde jeg meg på en pyntesøm. Den ble noe skakk, men dette var altså bare en test. Neste gang syr jeg mye større lommer og bruker lengre tid på å få sømmene rett :) Da blir det bra.
Buksa er sydd etter mønster av Meedom, stoff er baby cordfløyel og ribb fra stoff og stil, og jersey fra Malika-rosa.dk. Blir spennende å se om buksa passer Erling når han står opp i morgen.

3 kommentarer:

  1. Den buksa var fin!!!! :) akkurat sånn jeg vil sy men aner ikke hvordan! Hvor hentet du mønsteret fra? Den boka jeg også har? Å hva er det svarte stoffet, er det jersey? åhh den var bare helt nyyyyydelig den buksen! Skal prøve å scanne mønsteret i helgen? ok?

    SvarSlett
  2. hihi, har venta på at du sku kommentere :) alltid like hyggeli! jepp, mønsteret e fra boka du også har. Så at det sto litt lenger fram i boka om størrelsa, så str 74 i boka e 1-1,5 år. Har sydd buksa i mørkebrun baby cordfløyel. Kjempefint stoff å sy i, men trekke til sæ mye hundehår o.l. Og de lommen har æ sett på en blogg kordan man syr. Skal legge inn link ;) ikkje nåkka stress med mønsteret..

    SvarSlett
  3. nu har æ lagt inn link til kordan en syr lomme :) det va egentlig enkelt, men ble ikkje så bra på denna buksa fordi æ va ikkje så nøye. Blir som sagt å lage den mye større neste gang.

    SvarSlett