tirsdag 26. februar 2013

Tova votter

Det finnes masse dyre, fine votter der ute, men ingenting holder på varmen som votter av ull. Derfor kjøpte vi poden vindvotter og så strikka jeg votter til å ha inni vindvottene. Vindvotter er bare "skallvotter" som er vind- og vanntette og som går høyt opp på armen.
Jeg strikka tre par ullvotter av Drops Nepal, som er et tykt og godt garn. Jeg brukte 50 g til hvert par, og da strikka jeg etter oppskrift til "månetoppen-votter" 3-5 år. Jeg tova de litt ekstra slik at de ble passelig til Erling. De ble ganske tykk, men likevel myke og gode.

Bandet i vottene hekla jeg bare av luftmasker.
Morsomt prosjekt som var gjort i en fei på pinner nr 6 :) Nå venter vi bare på at kulda skal slå inn igjen og at vintern gjør comeback..

1 kommentar:

  1. Kjempefine votta :)
    Og Månetoppen-mønsteret e jo helt supert, æ strikka flere sånne tell jul. De har så god passform de vottan og genialt me båndet som ska strammes så dem sitt godt på :)

    SvarSlett