søndag 20. november 2011

Nå er det jul igjen...

Så var man i gang med julegavelaging mellom eksamenslesing og en unge som ikke vil legge seg på kveldene..
I sommer begynte jeg på et lappeteppe til ei lita jente på 3 år. I helga gjorde jeg det ferdig, og tror det vil bli en bra julegave som blir bra på stor-jente-senga hennes.
stoffene er fra stoff og stil, og teppe er ca 90x200.

Mange morsomme og fargerike stoffer som ei lita jente kan studere vel og lenge.

Jeg fikk også tid til å prøve å sy en kjole i størrelse 74..dette har jeg ikke prøvd tidligere, og hadde jeg ikke sku ha hatt fòr på innsiden, så hadde det vært easy peasy.. Jeg fant også ut at jeg ville prøve å sette i glidelås, noe jeg heller ikke kan.
Mønsteret er hentet boka Barnetøj 0-3 år av Meedom.

2 kommentarer:

  1. Heia! Åj så fint teppe og kjolen er! Knallfine stoffer fra stoff og stil. synes hjemmesiden deres er så vanskelig å finne frem på, så de stoffene du har sydd med har jeg ikke sett... Likte det med elefanten spesielt godt! Synes forresten det er kjempe artig at du kommenterer på bloggen min, det er stort sett du som gjør det! Artig er det i alle fall! Blir det noen Tromsø tur på det forresten? Klem fra meg! :)

    SvarSlett
  2. Du bør bestille katalogen fra stoff og stil. Der finner du masse stoffer og ideèr til hva du kan sy :) hehe, mest du som kommenterer her også, men det gjør ingenting..-er bare hyggelig :)Vet ennå ikke om det blir Tromsø-tur. Jeg er litt pinglete på vinterføre, så spørs om jeg tør kjøre alene med Erling før jul..jeg må høre med thomas eller se an føret. Men jeg har veldig lyst å komme på en førjulstur :)

    SvarSlett