søndag 10. juli 2011

Helgas produksjoner

Nei, ikke "ho Helga" sine produksjoner, men fredagens og lørdagens produksjoner av meg :)
I helga har vi vært i bryllup, og i den forbindelse scrappa jeg et kort til brudeparet. Det ble veldig enkelt, men jeg måtte lage et kort som var litt høyde på for å få plass til gaven som var et gavekort (nøyaktig hva brudeparet ønsket seg, ikke fordi vi er lite kreativ på gavefronten..)


 Jeg har også testa den såkalte "tvillingnåla" i helga. Jeg sydde hva jeg trodde ville være ei enkel lue i str. 3 måneder, og tenkte jeg ville teste tvillingnåla med å sy kant rundt lua av ribb. Det gikk for så vidt greit, men vil tro at her gjør øvelse mester. Var i alle fall veldig fornøyd med at jeg fant ut av bruken av nåla på symaskinen min :)

Lua ble derimot litt stor og slapp. Jeg skulle nok ha strammet ribben litt når jeg sydde den på. Ei erfaring rikere! 
Jeg laget også en bleiepose til søstra mi. Stoffet er fra stoff og stil, supertøft og riktig retro. Og søstra mi ble kjempeglad for gaven som hun allerede har tatt i bruk.


3 kommentarer:

  1. Heia! Koselig at du har vært innom min blogg! Kor masse fint du har laga! æ e imponert! :) Æ skal sy bukse snart! Har du noen tips. hvordan stoff bruker du? Skal sy med ribb oppe og nede. Synd du ikke bor litt nærmere, så kunne vi ha hatt hobbyverksted! :)

    SvarSlett
  2. Å forresten så har æ oppskrift :)

    SvarSlett
  3. ja, det e rett og slett synd vi ikkje bor nærmare kværandre :) det hadde jo faktisk kunne blitt en produktiv syklubb.. For å sy sånne bukse så har æ bare brukt litt mjuke stoffa fra stoff og stil, som baby cordfløyel eller velur (chenille). Den flybuksa va i et mjukt dongeri bomullsstoff fra stoff og stil. Ribben e også fra stoff og stil..æ bjora litt i bynnelsen for å finne ut kordan man syr på ribben, men når en først førsto prinsippet så gikk det jo greit :) æ har faktisk brukt å titta innom bloggen din av og til :) du e jo en ræsar både å strikke og hekle og alskens anna!

    SvarSlett